Причини появи вібрацій рульового колеса
Причини, з якими пов'язано появу вібрації керма, можуть бути різними. За певних симптомів можна визначити ті фактори, які стали причиною вібрації керма. Вібрації керма можуть виникати на певній швидкості або ж спостерігатися постійно.
Найчастіше вібрація керма виникає з-за неврівноваженості обертових мас. Причиною такого явища можуть бути різні, доповнюють один одного. Бруд, що потрапив в диск, також часто стає причиною появи вібрації керма. Певні моделі колісних дисків виконані так, що бруд накопичується в певних місцях. Її засихання призводить до утворення неврівноваженої маси. І перше, що необхідно зробити при появі вібрації рульового колеса, ретельно промити колеса, видаляючи будь-які забруднення.
Незадовільно збалансоване колесо також є причиною виникнення вібрації. Ця проблема вирішується тільки фахівцями шиномонтажної майстерні. Якщо після відвідування автосервісу знову з'являється вібрація при русі або розгоні, можна сміливо стверджувати, що її причиною є неякісна балансування коліс.
Неправильна геометрія шини або колісного диска також нерідко стають причиною появи тремтіння рульового колеса. Причиною ж порушення геометрії стає, як правило, сильної сили удар, з-за якого на поверхні гуми утворюються «шишки». В результаті колесо набуває дефекти, впоратися з якими можна, виконавши балансування, однак від биття колеса позбутися не вдасться, значить і динамічні навантаження на підвіску залишаться.
Неправильно виконана установка коліс є ще однією причиною вібрації керма. Невідповідність параметрів диска параметрами маточини також ведуть до появи вібрації. Досить частою помилкою стає неправильно виконана затягування гайок з конусним підставою і колісних болтів. Кріплення з конусним підставою слід затягувати, по черзі з розташованими кріпленнями на протилежній стороні і тільки за умови, що колесо знаходиться в підвішеному стані.
Незважаючи на чималу кількість перерахованих вище причин виникнення тремтіння керма, основною серед них залишається нерівномірний знос дисків або гальмівних колодок. Заміна гальмівних колодок або дисків допоможе вирішити проблему. Найбільш дешевим способом усунути причину вібрації стане виконання проточки гальмівних дисків, звичайно, якщо це дозволяє зробити їх конструкція.
Стали помічати, що при розгоні автомобіля, його рух або гальмуванні з'являється вібрація, її причиною може стати, як порушення форми маточини, так і інших елементів підвіски. Визначити проблему можна, вимірявши, биття колеса (колесо має бути підвішеним). Причиною деформації маточини може стати наїзд на високій швидкості на «лежачого поліцейського» або ж «зустріч» з глибокою ямою.
Найбільш частою причиною вібрації на холостому ходу є і несправність КПП, і подушок кріплення мотора автомобіля. Вирішити проблему можна, виконавши заміну опор, що вийшли з ладу. Своєчасна перевірка свічок дозволить не допустити вібрування, яка може виникати при нестабільної роботи двигуна в режимі «холостий хід».
Навіть поломка вентилятора кондиціонера може призвести до дисбалансу і появи вібрацій рульового колеса. Чищення радіатора кондиціонера дозволить уникнути появи вібрації.
Якою б не була причина виникнення вібрації керма, це явище не є нормою, а радше тим сигналом, який говорить про виниклі проблеми.
- Правила дорожнього руху в Україні не містять інформації про зміну шин на зимові. Кожен автовласник має сам подбати про це.
- Зчеплення – це посередник між «серцем машини» та коробкою передач. Робота механізму досить проста. При натисканні педалі водій, таким чином, на вижимний підшипник опосередковано впливає. Внаслідок цього від маховика відходить диск. Вал КПП обертатися таким чином перестає. Потім відбувається перемикання передач.