Межі відповідальності: чому не вдається наблизити безпеку руху на дорогах до євростандартів?

Таку думку в ексклюзивному матеріалі «Реформи з подвійним дном. Коли дорожній рух в Україні стане безпечніше?» для «Слова і Справи» висловив політичний експерт Олександр Радчук.
«Остання ініціатива МВС про намір змусити водіїв здавати на права кожні п'ять років викликала цілу хвилю критики з боку пересічних водіїв і власників автотранспорту. Справедливості заради, треба сказати, що в останні три роки практично будь-яке нововведення в ПДР супроводжувалося лютим опором громадян», – констатував політолог.
Серед останніх нововведень, нагадав він, – намір запустити систему автоматичної відеофіксації правопорушень протягом 2017 року, але поки не уточнюється, хто готовий фінансувати ці заходи безпеки.
За його словами, подібна система фіксації порушень як з боку водіїв, так і пішоходів, що діє у багатьох країнах світу, але всередині українського суспільства ініціативу назвали помилковою.
«Зараз посилаються на досвід минулих років, коли на державному рівні вже вводилася в дію система «листів щастя». Автоматичні повідомлення про порушення оскаржувалися в українських судах в 90% випадків. Законодавець начебто готовий виправити юридичні прогалини, щоб громадянам не довелося платити штрафи за чужі порушення або помилки в системі відеофіксації», – аналізує нововведення політолог.

Щоб стати ближче до європейських стандартів, підписуючи угоди про асоціацію, Україна підписалася і під зобов'язанням відновлення техогляду для всіх категорій авто (Директива ЄС/40/2009).
«Кабмін повинен був би повернути техогляд на території України не пізніше 1 січня 2017 року, але законопроект, за традицією, знаходиться на доопрацювання», – додав політолог.
Як відомо, в Україні з 2011 року скасовано техогляд для легкових авто з-за корупційних ризиків.
«Зараз уряд начебто обіцяє зробити все, щоб техогляд знову не перетворився на безглузду формальну процедуру. Обов'язковою він стане з 2019 року. Техогляд не будуть проходити нові автомобілі перші 4 роки експлуатації, іншим процедуру потрібно буде проходити введуть раз в 2 роки. Проведенням техогляду будуть займатися приватні СТО з відповідною ліцензією від держави. Тобто самі чиновники будуть брати участь в техогляді лише побічно», – розповів Радчук.
ДТП в Україні: причини і покарання за порушення ПДР«Слово и Дело» вирішило проаналізувати причини ДТП в Україні і кількість жертв в їх результаті. 3 червня 2016, 15:45
За його словами, такі плани самі водії також назвали вельми сумнівними, оскільки корупція все одно знайде, де себе проявити, незважаючи на всі можливі запобіжники.
На даному етапі останньою краплею обурення стала ініціатива МВС внести зміни у закон «Про дорожній рух», згідно з яким здавати на права потрібно кожні 5 років для водіїв вантажівок, пасажирських автобусів тощо, а також 15 років замість 30 – для водіїв легкових автомобілів.
Також передбачається нормування віку для допуску до управління певними категоріями автомобілів, впровадження мікрочіпа як складової частини посвідчення водія.
Проблема в тому, що дискусія щодо термінів придатності» водійських прав повернула всіх до питання того, як проходить процедура їх отримання.
«Мова йде про необхідність змін правил здачі іспиту майбутніх водіїв, посилення відповідальності автошкіл, інструкторів, введення відеофіксації теоретичної та практичної частини іспитів. Але чи готові як чиновники, так і пересічні водії до таких нововведень?», – проаналізував ситуацію Олександр Радчук.
Детальніше читайте в матеріалі «Реформи з подвійним дном. Коли дорожній рух в Україні стане безпечніше?».
- В Україні з 14 грудня зміниться порядок реєстрації та перереєстрації транспортних засобів у сервісних центрах МВС. Крім цього, буде дозволено оформлення посвідчення водія в онлайн режимі. Про це повідомив заступник начальника ГСЦ МВС Володимир Баранець.
- Експлуатація автомобіля взимку набагато складніша, ніж у будь-який інший період року та вимагає від власника обов'язкової підготовки.