Продавець Кросавто розвиває свій бізнес на Prom.ua 11 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
1556 відгуків
Північне шосе 8, Запоріжжя, Україна
+380 (97) 060-21-70
+380 (99) 126-44-00
Інтернет - магазин "Кросавто"
Кошик

Підготовка автомобіля до зими.

Підготовка автомобіля до зими.

Експлуатація автомобіля взимку набагато складніша, ніж у будь-який інший період року та вимагає від власника обов'язкової підготовки. Це з тим, що у зимовий час автомобіль працює у складних, інколи ж навіть в екстремальних умовах. Це різкі перепади температур, обробка дорожнього покриття за допомогою різних реагентів та солей тощо. Щоб автомобіль не підвів вас у самий невідповідний момент, його треба спеціально готувати до зимової експлуатації — слід виконати кілька простих, але важливих процедур з підготовки.

 

 

 

 

 

Весь комплекс заходів підготовки автомобіля до зими можна поділити на кілька етапів:
- Заміна літніх шин на зимові
- Перевірка АКБ
- Заміна моторної оливи
- Перевірка системи охолодження
- Перевірка гальмівної системи
- Підготовка системи очищення лобового скла
- роботи пов'язані з утепленням
- захист кузова від впливу шкідливих реагентів, солі та піску
- обробка замків та гумових ущільнювачів

Розглянемо тепер усі ці та інші заходи докладніше.

СЕЗОННА ЗАМІНА ШИН.
Отже, що стосується заміни літніх шин на зимові. Не варто економити на цьому і їздити взимку на автомобілі «взутому» в літню гуму, наївно вважаючи, що зими вже не ті, що були раніше, і ви спокійно впораєтеся і так. Найголовніша відмінність полягає у ступені м'якості самої гуми. Зимова гума є значно м'якшою, ніж літня. Вже починаючи з +5 градусів, літня гума твердіє і значно гірше зчепляється навіть із сухим покриттям. Тому, навіть якщо немає заморозків, але за бортом +3, ваші колеса не більше ніж шматок замерзлої гуми. Вони втратить еластичність і не виконуватимуть жодної функції. А це вже не лише ваша безпека, а й безпека оточуючих.

КІЛЬКА СЛІВ ПРО АКУМУЛЯТОРНУ БАТАРЕЮ.
Акумулятор в зимовий період схильний до сильного впливу негативних температур. Внаслідок цього часто старий АКБ може швидко розрядитися. І іноді вранці на стоянці можна спостерігати картину, коли один автомобіліст прикурює другого, так як у нього акумулятор за ніч розрядився. Що необхідно зробити, щоб уникнути такого негативного явища як швидкий розряд АКБ. Насамперед необхідно перевірити рівень електроліту. При цьому зробіть паркан із кожної банки. І переконайтеся, що електроліт прозорий. Якщо є осад, то цілком ймовірно, що пластини в цій банці обсипаються, і незабаром може статися їхнє замикання. Якщо він низький, додайте дистильовану воду. Перевірте щільність електроліту (рекомендоване значення для зимового періоду експлуатації становить 1270-1280 кг/м3) та загальну напругу. Якщо напруга відрізняється від необхідної, слід зарядити АКБ за допомогою зарядного пристрою.

 

МІНЯЄМО МОТОРНУ ОЛИВУ ПЕРЕД ЗИМОЮ.
Крім АКБ, підготовка автомобіля до зими включає і перевірку іншого не менш важливого компонента двигуна – моторноЇ оливи. Справа в тому, що олива при низьких температурах має властивість гуснути (тобто ставати в'язкою). Внаслідок чого при пуску холодного двигуна взимку вона важко надходить по системі мастила, що викликає підвищений знос деталей, що труться. Та й для прокручування валу двигуна із в'язкою оливою витрачається набагато більше енергії ніж у літній час, що так само призводить до швидкого розряду АКБ. Згадайте коли ви міняли моторну оливу? Якщо 5-10 тисяч кілометрів тому, то час його міняти. Нормальна в'язкість для зимової експлуатації 10 W. Краще 5 W або 0 W. Питання про те, що заливати — синтетику, напівсинтетику чи мінералку — це особисті переваги автовласників. Необхідно тільки пам'ятати, що категорія якості моторної оливи має бути не нижчою за SJ — для бензинових двигунів, CD — для дизелів.

ПІДГОТОВКА СИСТЕМИ ОХОЛОДЖЕННЯ.

Обов'язковим атрибутом підготовки авто до зимової експлуатації є перевірка рідини, що охолоджує, і системи охолодження. Якщо протягом теплої пори року у вас виникали проблеми з підтіканням рідини і ви додавали воду або антифризи (тосоли) інших марок або з іншими показниками, то краще такий злити коктейль і залити свіжий антифриз (тосол). Так як навіть найякісніший тосол розбавлений водою взимку становить серйозну загрозу цілісності двигуна, і ризикувати не варто. Так як вартість заміни охолоджувальної рідини незрівнянно нижча, ніж вартість ремонту двигуна в результаті розподілу головки або блоку.

Протягом питання про систему охолодження слід обов'язково до настання холодів перевірити роботу системи опалення. Так як може бути, що сольові відкладення могли забити радіатор печі або патрубки, які підводять, або відводять охолоджувальну рідину. А взимку без обігріву буде непросто пересуватися. Однак якщо салон автомобіля не нагрівається, а температура роботи двигуна не перевищує 60 градусів, може бути, що винен у цьому термостат, а точніше його клапан. І рідина циркулює великим колом. Внаслідок чого і не нагрівається добре. Ця проблема усувається лише заміною термостата.

ПЕРЕВІРКА ГАЛЬМІВНОЇ СИСТЕМИ.

Навіть незважаючи на те, що у вас відмінні гальма, і автомобіль легко і плавно зупиняється, таку процедуру як перевірка гальмівної системи виконати все ж таки необхідно. Не забуваємо, що навіть не морозною (теплою) зимою не рідкісні випадки легкого заледеніння дорожнього полотна. І якщо колеса вашого авто мають різні гальмівні зусилля це може спровокувати на обледенілій або слизькій дорозі занесення авто.

ПІДГОТОВКА СИСТЕМИ ОЧИЩЕННЯ ЛОБОВОГО СКЛА.

Враховуючи те, що вітчизняні дорожні служби дуже «оперативно» очищають дороги від снігу, слід подбати про «незамерзання» для системи омивання скла. Інакше ви ризикуєте втратити хорошу видимість та оглядовість вже після першої відлиги.
Не зайвим буде заміна щіток на нові. Перевірити двірники краще перед настанням серйозних заморозків, міняти щітки на морозі незручно, та й не просто, гума дубіє і руки, до речі, теж. У разі снігопаду або хуртовини неробочі двірники можуть стати причиною проблем на дорозі. При покупці зверніть увагу, на які температури розраховані щітки, краще, щоб вони були зимові, такі будуть ефективно виконувати свою роботу, і не завдадуть вам ніяких неприємностей.

НАРОЩУЄМО ТЕПЛОІЗОЛЯЦІЮ.

Наступний етап підготовки - це встановлення додаткової теплоізоляції моторного відсіку та салону. Не варто сподіватися, що в двигуні є система управління, яка буде підтримувати оптимальний температурний режим. Іноді буває навпаки, при великих морозах така система управління може негативно вплинути на роботу мотора за рахунок того, що вважатиме двигун непрогрітим. Найпоширенішими варіантами утеплення рухового відсіку є встановлення теплозахисного екрану на радіаторі, утеплення кришки капота, застосування т.зв. "ковдри для мотора", а так само встановлення теплоізоляційних панелей знизу і з боків відсіку. Для цих цілей на ринку є велика кількість різноманітних аксесуарів. Щодо салону рекомендації аналогічні. Як правило, для покращення теплоізоляції укладають додаткові матеріали по днищу, всередині дверей, на перегородці між салоном і багажником (задніми дверима), дахом автомобіля. Це дозволяє максимально виключити витоку теплого повітря назовні, і попадання холодного повітря ззовні, утворення конденсату на металевих поверхнях кузова і т.д.

АНТИКОРОЗІЙНИЙ ЗАХИСТ КУЗОВА.

Не забуваємо і про кузов. Навіть тримаючи в руках кермо нового автомобіля, обов'язково подумайте про додатковий захист кузова. Так як у періоди великих снігопадів дорожні служби не рідко використовують не спеціальні реагенти, які щадить до металевих кузовів авто, а використовують звичайну і дешеву суміш солі з піском. Яка може при русі накопичуватися у різних стиках та швах. А потім у міру танення викликати серйозні осередки корозії. На сьогоднішній день найдієвішим способом захисту від корозії є антикорозійна обробка кузова. Якщо у вас він не зроблений, то про це варто задуматися - це дозволить зберегти первозданний вигляд свого авто і відстрочити таке неприємне явище, як іржа на кузові та інші моменти, пов'язані з гниттям металу. Щоб уникнути таких негативних наслідків, слід обов'язково виконати додаткову обробку нижніх елементів кузова антикорозійними матеріалами, і встановити додатковий захист (якщо є така можливість).
Крім того, не завадить обробити поверхні: скла, зовнішніх дзеркал, фар, а також лакофарбове покриття (ЛКП), використовуючи всілякі косметичні засоби, завдяки брудовідштовхувальному та антиобморожувальному ефектам ви зможете полегшити свою долю та зробити зимову експлуатацію свого авто менш болісним.

ГОТОВИМО ЗАМКИ І Гумові ущільнювачі до ЗИМИ.

Ще одним нюансом підготовки авто до зими є підготовка замкових свердловин та гумових ущільнювачів. Не секрет, що при досить великому морозі гумові ущільнювачі за рахунок вологи, що накопичилася в них, можуть примерзати до дверей (кришці багажника). І смикнувши при відкритті дверей, ви можете або розірвати ущільнювач, або деформувати його. Для того, щоб цього не сталося, рекомендується періодично обробляти їх спеціальними засобами або тонким шаром тосолу. І вперше це потрібно зробити до холодів.
Також бажано "запшикати" всі замкові свердловини водовідштовхуючими аерозолями, щоб видалити вологу з механізмів замків. Це дозволить уникнути замерзання вологи, яка могла потрапити через замкову щілину, тим самим заощадивши свій час і не вдаватися до знайомої багатьох процедур "нагрівання ключа за допомогою запальнички, щоб розтопити лід у замку". У зимовий період після кожного миття автомобіля рекомендують обробляти замки водовідштовхуючими аерозолями.

Тепер кілька слів про те, що необхідно мати із собою в дорозі взимку.
До переліку обов'язкових інструментів та приладдя входить:

Лопата (невелика складана);
Комплект проводів для зовнішнього запуску двигуна (для прикурювання);
Буксирувальний трос;
Робочі рукавички;
Гумовий скребок зі щіткою;
Водовідштовхувальний аерозоль (наприклад, WD-40).

Це, мабуть, основні моменти, як підготувати машину до зими. Виконавши всі вищевикладені рекомендації можна суттєво полегшити життя собі та своєму автомобілю. Крім цього, всі вищеперелічені операції є в переліку сезонного технічного обслуговування практично для всіх марок і моделей автомобілів.

Інші новини

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner