Продавець Кросавто розвиває свій бізнес на Prom.ua 10 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
1343 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи зараз не робочий час. Вашу заявку буде оброблено найближчим часом.

Північне шосе 8, Запоріжжя, Україна
+380 (99) 126-44-00
+380 (97) 060-21-70
Інтернет - магазин "Кросавто"
Кошик

ПОРАДИ ПО ЗАМІНІ СВІЧОК ВІД NGK

ПОРАДИ ПО ЗАМІНІ СВІЧОК ВІД NGK

Компанія NGK SPARK PLUG, піклуючись про підтримку заслуженої репутації провідного світового спеціаліста в області запалювання і датчиків, надає передбачені законом гарантії на всю свою продукцію, включаючи свічки запалювання і розжарювання. Незважаючи на те, що завдяки дотриманню найвищих стандартів якості і надійності кількість випадків виробничого браку прагне до нуля, кожна деталь повертається діагностується з метою визначення причини відмови.

Практично всі гарантійні претензії обом типам свічок, як запалення, так і напруження, пов'язані в основному з різними зовнішніми факторами, такими як неправильна установка, нагар або неоптимальний режим роботи двигуна. Незважаючи на те, що це свідчить на користь виробника, кінцевому споживачу, так само як і керівнику СТО, від цього не легше. У переможених виявиться або автосервіс, або автовласник, а то і обидва, оскільки можливий гарантійний ремонт може обійтися дуже дорого.

Кай Вильшрай, старший менеджер підрозділу служби технічної підтримки Aftermarket EMEA NGK SPARK PLUG EUROPE, пояснює, як уникнути найбільш поширених проблем, пов'язаних з запалюванням.

ЯК УНИКНУТИ УТВОРЕННЯ НАГАРУ НА СВІЧКАХ ЗАПАЛЮВАННЯ

Ця проблема зі свічками запалювання, мабуть, найпоширеніша з виникаючих внаслідок супутніх експлуатаційних побічних факторів. На конічному ділянці ізолятора з боку електродів утворюється наліт (шар масла або продуктів згоряння палива), що призводить до пропусків запалювання або неможливість запуску двигуна.

«Електрична іскра не проскакує між електродами і не запалює паливну суміш. Наявність шару нагару призводить до того, що струм проходить уздовж ізолятора і замикається на металевий корпус свічки», — пояснює Кай Вильшрай.

«Частими причинами появи відкладень є неправильний вибір гартівного числа свічки запалювання, неоптимальний процес згоряння палива у двигуні, тривалі періоди роботи в несприятливих режимах — тривалий рух з низькою швидкістю або поїздки переважно на короткі відстані, — коментує фахівець. — Наприклад, свічка запалювання повинна нагрітися до температури 450°C (щоб відбувся процес самоочищення — вигорання залишків масла і палива, руйнування шару нагару, т. зв. піроліз). Часті короткочасні поїздки і тривала їзда на низьких обертах призводять до того, що свічка запалювання не досягає потрібної температури і покривається нагаром».

На щастя, існують кілька способів запобігти проблему нагару. Фахівець рекомендує:

  • стежити за складом повітряно-паливної суміші в двигуні;
  • регулярно перевіряти компоненти системи запалювання (проводи, котушки і наконечники) на наявність ознак зносу;
  • час від часу здійснювати поїздки на більш довгі дистанції на більш високій швидкості;
  • використовувати свічки запалювання з відповідним калильним числом.

Для визначення коректності сумішоутворення у фахівців СТО сьогодні є спеціальні інструменти, сканери і газоаналізатори. Так, при комп'ютерній діагностиці на перезбагачення суміші вказує помилка P0172. Однак помітити проблеми зі складом суміші по ряду зовнішніх ознак може навіть автолюбитель.

ОЗНАКИ РОБОТИ НА БАГАТІЙ СУМІШІ

  • З глушника чути хлопки і постріли навіть на холостому ходу
  • Чорний або сірий дим з вихлопної труби
  • Динаміка погіршується — машину «щось утримує», в той же час вона «спотикається»
  • Значно зростає витрата палива
  • Двигун з працею запускається «на холодну»

Часто перезбагачена суміш утворюється не із-за надмірної подачі палива, а внаслідок недостатньої подачі повітря. До цього може призводити навіть така банальна причина, як забитий повітряний фільтр. Також подачу повітря може "зрізати" датчик тиску повітря, що видає некоректні свідчення.

В парі з ним працює і датчик тиску палива, який також може передавати в електронний блок управління (ЕБУ) двигуном занижені дані. Виходячи з них, блок починає закачувати більше палива в циліндри, збагачуючи суміш.

Причина багатою паливної суміші може ховатися і в самому ЕБУ. Можуть мати місце програмні помилки або некоректно внесені в програму зміни. Нерідко в спробі домогтися невеликого приросту потужності "умільці" перепрограмують блок управління, що призводить до порушення балансу.

Порушувати пропорції бензину і повітря може і паливний насос, накачуючи в систему значно більше палива, ніж потрібно. І найбільш важко визначається причина — несправність інжекторів. Вони можуть бути або деформуватися, і тоді баланс повітряно-паливної суміші може відхилятися в будь-яку сторону.

Що стосується вибору свічок з оптимальним калильним числом, то в цьому питанні все гранично просто — підбирати свічки треба по каталогу виробника або по каталогу підбору, в якому використовуються дані, надані безпосередньо виробником, і суворо дотримуватися зазначеної застосування свічок.

Замість цього деякі “кмітливі“ фахівці підбирають свічки по геометричним параметрам — з тієї причини, що свічки для різних застосувань при однаковій геометрії можуть істотно відрізнятися за ціною. Такі експерименти є неприпустимими, і свідчать про повне нерозуміння принципів роботи свічок запалювання.

Що цікаво, деякі з несправних свічок запалювання, які були повернуті на гарантії, насправді прекрасно функціонували після очищення. «Це свідчить про те, наскільки сильно можуть вищезазначені зовнішні фактори впливати як на роботу свічок запалювання, так і на загальний стан двигуна. А проста заміна покритої нагаром свічки запалювання на нову дозволяє на деякий час позбутися від проблеми, але не усунути її повністю».

ПРАВИЛЬНИЙ МОМЕНТ ЗАТЯГУВАННЯ — ЖИТТЄВО ВАЖЛИВИЙ

Іншою поширеною причиною відмови в заміні по гарантії є неправильний момент затягування при установці. При недостатньому момент затяжки можлива втрата компресії і перегрів свічки запалювання (свічка нагрівається прорывающимися через різьбове з'єднання відпрацьованими газами — замість того, щоб охолоджуватися шляхом відводу тепла в головку блоку циліндрів (ГБЦ) через поверхню контакту «метал — метал»). Крім того, ізолятор і електроди можуть отримати пошкодження в результаті надмірної вібрації.

З іншого боку, якщо момент затягування занадто великий, навантаження на металевий корпус свічки запалювання також збільшує ймовірність його деформації або розтягування. Розтягнення загрожує порушенням зони відводу тепла, надлишок якого може привести до перегріву, оплавлення електродів і навіть до пошкодження двигуна.

Справа в тому, що ефективність тепловідведення через різьбове з'єднання залежить від двох факторів. Перший — площа контакту «метал — метал». Другий — товщина повітряного прошарку між різьбленням свічки і відповідної різьблення свічкового колодязя в голівці блоку. Чим сильніше затягується свічка, тим сильніше деформується різьблення. Площа контакту зменшується, а зазор на іншій стороні збільшується. В результаті тепловідвід може значно погіршуватися.

«Вкрай важливо затягувати свічку запалювання згідно із зазначеним кутом повороту або обертовим моментом, — говорить г-н Вильшрай. — Спочатку очистіть свічковий колодязь і посадочне місце від мастила і бруду. Потім вкручуйте свічку до зіткнення ущільнювального кільця з головкою блоку циліндрів. Затягніть свічку динамометричним ключем з зазначеним в інструкції моментом. Якщо ви використовуєте звичайний ключ, поверніть свічку на рекомендований кут довороту».

Застосування спеціальної свічковий головки для установки свічки запалювання є ще одним важливим фактором.

«Використовувана головка повинна забезпечувати надійну фіксацію свічки запалювання, — пояснює пан Вильшрай. — Використання невідповідної головки може призвести до пошкодження керамічного ізолятора під час установки та подальшим пропусками запалювання».

В даному випадку мова йде про те, щоб інструмент надійно забезпечував співвісність головки і свічки в процесі закручування, виключаючи бічні навантаження.

Важливо також пам'ятати, що в деяких автомобілях для правильної установки свічки запалювання необхідно використання спеціального інструменту. «У наш гарантійний відділ часто надсилають свічки запалювання ZKBR7A-HTU з скаргою на те, що вони вийшли з ладу або не дають іскру. Всі вони призначені для двигунів BMW N43 (4 циліндра) або N53 (6 циліндрів), де свічки запалювання встановлюються в свічковий колодязь, має кут зламу більше 5°, — говорить фахівець. — Установка свічок запалювання в ці двигуни можлива тільки при наявності спеціальної голівки з шарнірним з'єднанням. Після перевірки повернутих свічок ми прийшли до висновку, що механіки встановлювали їх без спеціального інструменту».

ДЕМОНТАЖ І УСТАНОВКА СВІЧКИ РОЗЖАРЮВАННЯ

Постійне потрапляння на свічку палива з форсунок, обумовлене несправністю контролера високої напруги, або забруднення в свічковий колодязі — ось деякі з найбільш поширених факторів, що викликають несправності свічок розжарювання в дизельних двигунах. У результаті може знадобитися заміна свічки, і цей процес також має свої особливості. Однак, за словами г-на Вильшрая, будь-яких проблем можна легко уникнути, якщо дотримуватися заходів обережності. «При необхідності заміни свічки розжарювання рекомендується наносити синтетичне масло навколо кожної свічки, дозволяючи йому проникати в різьбу протягом, як мінімум, тиждень. Це знижує ризик зірвати свічку і полегшує демонтаж», — говорить він.

«Перед демонтажем свічок розжарювання прогрійте двигун, так як свічки легше викручуються при нагрітому двигуні», — така порада фахівця, до якого однозначно слід прислухатися. Справа в тому, що головки блоку двигуна все частіше виготовляються з алюмінію, у якого коефіцієнт температурного розширення вище, ніж у сплаву, з якого виконана різьбова частина свічки. В нагрітому двигуні свічка затискається, і ризик її пошкодження при викручування значно зростає.

Пам'ятайте, що навіть для фахівців майже неможливо оцінити момент затягування "на дотик". Це пов'язано з тим, що тактильне сприйняття зусилля при затягуванні складається з двох величин, умножаемых один на одного: сили, що впливає на відповідний центр обертання, і довжини рукоятки.

Оскільки постійно використовується інструмент з різною довжиною важеля, неможливо навчитися "відчувати" зусилля затягування, а впевненість у володінні подібною здатністю — не більш ніж небезпечна ілюзія сприйняття.

«Використовуйте відповідний динамометричний ключ з встановленим на ньому зусиллям, що не перевищує зусилля зриву корпусу, зазначеного для даної свічки її виробником. Після вилучення свічки розжарювання скористайтесь можливістю і нанесіть мастило для очищення кожного свічкового колодязя від вуглецевих відкладень (силіконову змазку для цієї мети не використовувати!). На завершення встановіть нові свічки розжарювання і закрутіть різьбу динамометричним ключем з правильно встановленим моментом», — рекомендує спеціаліст.

«Всім, хто хоче дізнатися більше, я рекомендую відвідати TekniWiki (www.tekniwiki.com) — платформу технічної документації NGK SPARK PLUG. На цьому інтерактивному сайті представлені докладні і доступні для розуміння матеріали щодо технічного обслуговування, демонтажу і установки всіх продуктів нашої компанії», — каже Кай Вильшрай.

ОСНОВНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО ЗАМІНІ СВІЧОК

Використовуйте спеціальний інструмент завжди, коли це рекомендовано. В іншому випадку існує ризик, що свічки будуть пошкоджені при викручування або укрученні звичайним інструментом (наприклад, у тих випадках, коли він не дозволяє дотримати співвісність головки інструменту і корпусу свічки).

Не забудьте, что замена свечей зажигания производится только на остывшем двигателе, а свечи накаливания выкручиваются при прогретом двигателе. Причина противоположного подхода в том, что на достаточно долго работающем моторе свечи зажигания горячее металла ГБЦ (свеча постоянно нагревается высокотемпературной искрой), а свечи накала — холоднее, поскольку отключаются через несколько минут после пуска, и при этом дополнительно отдают тепло через наружную часть корпуса.

ПРОЦЕДУРА ДЕМОНТАЖА И МОНТАЖА СВЕЧЕЙ

  • Отсоединить свечной наконечник.
  • Очистить присутствующие в свечном колодце отложения и загрязнения можно сжатым воздухом.
  • Выкрутить старую свечу, используя динамометрический ключ, с усилием, меньшим усилия разрушения свечи.
  • Удалить грубые загрязнения в области отверстия свечи.
  • Вручную вкрутить свечу зажигания, насколько это возможно.
  • Не используйте свечи, упавшие без упаковки на твердое покрытие (возможно повреждение изолятора, а в “керамических” свечах накала — также керамического стержня).
  • Установите на динамометрическом ключе рекомендуемый момент затяжки.
  • Надіньте головку динамометричного ключа прямо на натяжну гайку свічки — з тим, щоб щільно затягнути її.
Інші новини

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner