Продавець Кросавто розвиває свій бізнес на Prom.ua 10 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
1441 відгук
Північне шосе 8, Запоріжжя, Україна
+380 (97) 060-21-70
+380 (99) 126-44-00
Інтернет - магазин "Кросавто"
Кошик

Несправності дросельної заслінки

Несправності дросельної заслінки

Принцип роботи дроселя інжекторного двигуна

Дросельний вузол регулює подавання повітря у впускний колектор, завдяки чому надалі утворюється паливоповітряна суміш з оптимальними для двигуна параметрами. Відповідно, у разі несправній дросельній заслонці технологія створення зазначеної суміші змінюється, що негативно позначається на поведінці автомобіля.

На малих навантаженнях у двигун подається обідня суміш, яка, згоряючи, дає порівняно небагато енергії. Для виконання малої роботи досить невеликої потужності. Двигуну потрібно порівняно мало повітря, щоб спалювати невеликі порції пального.

Під час зростання навантаження у двигун подається більше палива, щоб розвинути максимальну потужність. Щоб збагачена суміш згорала повністю, потрібна достатня кількість кисню. Отже, треба регулювати подавання повітря. Ось за це й відповідає дросельна заслінка.

Коли поршень рухається вниз, об'єм циліндра збільшується, у системі повітрозабору створюється розрідження. Повітря з атмосфери засмоктується в камеру згорання й змішується з паливом, що впорскується. Порція палива дозується насосом, а кількість повітря — січенням повітроводу. Саме дросель регулює площу перерізу повітроводу. По суті, цей вузол контролює надходження повітря у двигун.

Про несправності дросельної заслінки свідчать:

  • Проблеми з запуском двигуна (особливо «на холодну») та його нестабільна робота;
  • Коливання значень обертів ДВЗ у різних режимах — на холостому ходу, під навантаженням, у середньому діапазоні значень;
  • Втрата динамічних характеристик автомобіля (поганий розгін);
  • «Провали» під час натискання педалі акселератора, зниження потужності двигуна (особливо під час руху в гору або з вантажем);
  • Збільшення витрати палива;
  • «Гірлянда» на дошці приладів: контрольна лампа Check Engine періодично загорається й гасне;
  • Специфічний бензиновий запах у системі випуску вихлопних газів через неповне згоряння палива;
  • Самозаймання паливно-повітряної суміші;
  • Періодичні негучні вибухи у впускному колекторі та/або в глушнику.

Багато з перерахованих симптомів цілком можуть вказувати на проблеми з іншими елементами двигуна. Тому разом із перевіркою дросельного вузла (найкраще за допомогою електронного сканера) необхідно виконати діагностику інших частин ДВЗ.


Причини несправності дросельної заслінки

Описані вище проблеми зазвичай викликані збоями в роботі тієї чи іншої частини дросельного вузла. Розглянемо ці явища докладніше.

Однією з найбільш частих причин нестабільного функціонування заслінки є частковий або повний вихід із ладу регулятора холостого ходу (РХХ), який працює з дросельним вузлом у парі.  

РХХ призначений для подавання повітря у впускний колектор двигуна під час роботи на холостому ходу (тобто в той момент, коли дросельна заслінка закрита). Якщо функціонування регулятора порушується або зовсім припиняється, двигун на холостих обертах починає працювати нестабільно аж до повної зупинки.

 

Регулятор холостого хода

 

Ще одна поширена причина несправності дроселя — проблеми з датчиком положення дросельної заслінки (ДПДЗ). Датчик фіксує положення дросельної заслінки та передає відповідну інформацію електронному блоку керування (ЕБК). Блок так само вибирає режим роботи двигуна, визначає кількість повітря та палива, що подаються, коригує момент запалювання.

Несправний датчик не відправляє інформацію ЕБК або передає помилкові дані. У зв'язку з цим блок керування вибирає неправильний режим роботи або переводить його на аварійні умови функціонування. Про те, що ДПДЗ вийшов із ладу, свідчить контрольна лампа Check Engine, що загорілася на приладовій панелі.

В електронних дросельних заличках, яких сьогодні більшість, поломкам схильні датчики керування приводу, які разом із ДПДЗ передають команди на положення дроселя в ЕБК.

Якщо той чи інший датчик виходить із ладу, у «поведінці» автомобіля виникають проблеми, перераховані на самому початку нашої статті — послаблена реакція на натискання педалі газу, зниження кількості обертів двигуна за хвилину (не вище ніж 1500 об.), їх нестабільність на холостому ходу та ін.

У рідкісних випадках ламається електродвигун приводу заслінки. Якщо це відбувається, заслінка фіксується в одному положенні, і блок керування переводить машину в аварійний режим.

Досить поширеною причиною нестійкої роботи ДВЗ є розгерметизація у впускному тракті.

Підсмоктування повітря може відбуватися в таких зонах і вузлах:
  • Місця притискання заслінки до корпусу;
  • Жиклере холодного старту;
  • З'єднувальна гофрована трубка за ДПДЗ;
  • Стик патрубка очисника картарних газів і гофри;
  • Ущільненні форсунок;
  • Виводах для бензинових випарів;
  • Трубці вакуумного гальмівного підсилювача;
  • Ущільненні корпусу дросельної заслінки;
Розгерметизація дросельного вузла призводить до некоректного утворення паливоповітряної суміші, а також помилок у роботі впускного тракту. Крім того, просочуване повітря, не очищене повітряним фільтром, містить багато пилу та інших шкідливих речовин.


Адаптація дросельної заслінки.

Після ремонту, або при встановленні нової дросельної заслінки, портрібно виконати адаптацію дросельної заслінки.

Адаптация дроссельной заслонки с помощью ELM327 - YouTube

Перед тим як перейти до адаптації, необхідно виконати такі дії: 

  • Видалити (бажано кілька разів) всі помилки з ЕБК за двигуном ДО запуску базових параметрів;
  • Перевірити, щоб напруга акумуляторної батареї автомобіля була не менш ніж 11,5 Вольта;
  • Встановити дросельну заслінку в холостому положенні (її не потрібно натискати ногою);
  • Ретельно очистити заслінку (за допомогою очисних засобів);
  • Простежити, щоб температура охолоджувальної рідини була не менш ніж 80 С (у деяких випадках можна трохи менше);
Якщо після адаптації програма повідомляє про помилку, отже, сама дросельна заслінка або її окремі елементи несправні, або є проблеми з під'єднуваним кабелем.  

У деяких випадках після чищення дросельної заслінки може спостерігатися збільшення витрати палива, а також зміни роботи двигуна на холостих обертах. Це пов'язано з тим, що електронний блок керування продовжує давати команди відповідно до тих параметрів, які були до чищення дроселя. Щоб уникнути такої ситуації, необхідно відкалібрувати заслінку за допомогою спеціального приладу або механічним способом.

Набір маніпуляцій може бути різним — він залежить від моделі та комплектації автомобіля. Деякі виробники, наприклад, рекомендують кілька разів на короткий час (кілька секунд) увімкнути та вимкнути запалювання, потім запустити двигун у режимі нейтралі (МКПП) або Park.


Профілактика несправностей дросельної заслінки

Брак уваги до дросельної заслінки та невчасна діагностика її несправності може мати дуже серйозні наслідки не тільки для неї самої, але й для елементів циліндро-поршневої групи, а також коробки передач.

Дросельна заслінка розрахована на весь термін експлуатації автомобіля, тому її заміну виконують з будь-яких критичних причин: у разі механічної поломки вузла, виходу з ладу всього двигуна та ін. В інших випадках змінюють окремі зносні вузли, елементи дроселя.

Для нормальної експлуатації двигуна дросельну заслінку необхідно періодично чистити та переналаштовувати.  

Робити це можна або у разі появи зазначених вище ознак поломки або періодично для профілактики. Очищення дросельної заслінки рекомендується проводити під час кожної заміни моторної оливи — через кожні 15-20 тис. км пробігу (точні терміни залежать від якості використовуваного палива та умов експлуатації автомобіля).

Якщо вам доводиться міняти дросельну заслінку, то купити нову ДЗ можна в нашому інтернет-магазині, зробивши замовлення на сайті або зателефонувавши: 099-126-44-00097-060-21-70.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner