Причини виходу з ладу ГБЦ (Головки блоку циліндрів)
Привіт, сьогодні поговоримо про найпоширеніші причини виходу з ладу ГБЦ і чому в деяких випадках доцільно замінити ГБЦ, ніж її ремонтувати.
Очевидно, що будь-який дефект головки блоку циліндрів загрожує великими неприємностями. Тому, якщо в автомобілі виявлені ознаки, що сигналізують, що з ГБЦ не все гаразд, негайно вживайте заходів.
Головка блоку циліндрів працює в екстремальному режимі. Цей вузол постійно піддається впливу високої температури та агресивних хімічних сполук – продуктів згоряння палива. Будь-які відхилення від норми виявляються досить швидко. Далі докладно розберемо, які причини приводять до виходу з строю головки блоку циліндрів.
Причини виходу з експлуатації ГБЦ
1.Перегрів двигуна та ГБЦ
Перегрів двигуна може статися з наступних причин:
✔ забитий радіатор;
✔ несправний термостат;
✔ збіднена паливна суміш або низька якість палива;
✔ несправність вентилятора;
✔ обрив ременя приводу водяної помпи або вихід з ладу самої помпи;
✔ низький рівень охолоджуючої рідини або її відсутність.
Наслідком перегріву може стати утворення як видимих, так і не видимих (внутрішніх) тріщин у ГБЦ, що може призвести до “вильоту” клапанного гнізда. Можливе прогорання прокладки ГБЦ або руйнування міжкільцевих перегородок на поршнях.
2. Використання охолоджуючої рідини низької якості
“Антифриз” або рідина, що охолоджує, дозволяє підтримувати оптимальну температуру при роботі двигуна. Згодом присадки у складі охолоджуючої рідини втрачають свої властивості і вода з етиленгліколем починають свою корозійну активність.
Через брудну охолоджувальну рідину може:
✔ Заклинити термостат;
✔ З'явитися корозія алюмінію;
✔ Розгерметизуватися насос у результаті виходу з ладу динамічного ущільнення;
✔ Засмічуватися радіатор та канали сорочки охолодження двигуна.
При неправильному підборі охолоджувальної рідини може виникнути кавітація. Кавітацією називають утворення пухирців, які схлопуються на поверхні, вириваючи метал, також можливе утворення раковин та каверн (дефект металу, схожий на пористий шоколад).
Підбирати охолоджуючу рідину (ОР) необхідно відповідно до специфікації. Дізнатися, який "антифриз" необхідний вашому автомобілю можливо у наших менеджерів, вони з радістю підберуть якісний "антифриз" на ваш автомобіль.
Деякі несправності ГБЦ можна відновити (відремонтувати) на СТО, або самому за умови, що є необхідні знання, вміння та спеціальний інструмент. Але такі, як тріщини в ГБЦ та корозія каналів ГБЦ не завжди можливо або доцільно ремонтувати через високу вартість ремонту, або низький відсоток отриманого кінцевого результату (тобто тривалість правильної роботи ГБЦ після ремонту). Розберемося по черзі:
1. Корозія площини ГБЦ:
- якщо корозія площини ГБЦ не глибока та не перевищує максимально допустимого розміру на шліфування ГБЦ, ремонт можливий.
- якщо розміри каналів після корозії не виходять за сумісні розміри у прокладці ГБЦ, ремонт можливий.
Але якщо канали прокородували настільки, що виступають за отвори в прокладці ГБЦ, то їх заварювання з подальшим шліфуванням площини не призведе до якісного ремонту і бажаного результату, з часом під дією температури можливі втрата площини і навіть руйнування цих місць через різницю металу та його густину.
2.Тріщини видимі та не видимі:
- Тріщини між сідлами клапанів (у багатьох авто між впускним та випускним клапаном усередині ГБЦ є канал охолодження): ремонт як правило до хорошого або довгострокового результату це не призводить, до того ж, при такому ремонті потрібно замінювати і сідла клапанів, а потім ще й робити прирізання робочих фасок. А це вже значно дорожче!
- Тріщини видимі та не видимі (всередині каналів): як показує практика, одна тріщина буває дуже рідко, найчастіше поряд з однією видимою тріщиною є і внутрішні (невидимі) до яких неможливо дістатися при ремонті. Так само часто присутні мікротріщини, які поки не ведуть до розгерметизації, але через деякий час під дією температури та високого тиску - мікротріщини прогресують та призводять до розгерметизації ГБЦ, вихлопні гази проникають в сорочку охолодження, охолоджувальну рідину видавлює через розширювальний бачок або рідина вилітає в систему вихлопу автомобіля.
Ось з цих причин рекомендовано придбати нову ГБЦ ніж її ремонтувати, адже нова деталь, тим більше головка блоку циліндрів, завжди краще.
Але вирішувати, звичайно, Вам, ми можемо тільки рекомендувати!
P.S. Настійно рекомендуємо на СТО встановити причину виходу з ладу ГБЦ. І не забудьте про те, що при заміні ГБЦ рекомендовано встановлювати нову прокладку ГБЦ та нові болти ГБЦ, а також рекомендуємо звернути увагу на розподільний вал та клапани. Потрібно визначити їх знос та прийняти рішення про можливу заміну - ці деталі дуже впливають на правильну роботу двигуна.
Якщо ж у вас вже трапилися неприємності з двигуном або ГБЦ, то купити моторну продукцію можна у нашому інтернет-магазині, зробивши замовлення на сайті або зателефонувавши за телефонами: 099-126-44-00, 097-060-21-70.
- Правила дорожнього руху в Україні не містять інформації про зміну шин на зимові. Кожен автовласник має сам подбати про це.
- Зчеплення – це посередник між «серцем машини» та коробкою передач. Робота механізму досить проста. При натисканні педалі водій, таким чином, на вижимний підшипник опосередковано впливає. Внаслідок цього від маховика відходить диск. Вал КПП обертатися таким чином перестає. Потім відбувається перемикання передач.