Причини шумів у зчепленні
Що робити, якщо зчеплення видає шуми чи свист? Існує безліч різних видів шумів зчеплення. Свистячі звуки можуть виникати, коли вичавний підшипник зміщений у бік від центру, не відцентрований первинний вал коробки або зламаний опорний підшипник первинного валу.
Брехтіння може виникнути у зв'язку зі зміною навантаження, коли ведені диски зчеплення оснащені попередніми демпферами. Подібні звуки не впливають на функціонування або термін служби зчеплення.
Іншими причинами появи шумів у зчепленні може бути встановлення невірних деталей чи встановлення веденого диска зчеплення у неправильне становище. Шуми зчеплення можуть вказувати на дефект. Наступні питання становлять важливість для СТО: шуми зчеплення з'являються під час торкання з місця або вимкнення зчеплення; вони з'являються в момент, коли педаль зчеплення натиснута при натисканні педалі або в нейтральному положенні; коли зчеплення увімкнено, вимкнено або в режимі холостого ходу.
Зчеплення видає шуми? Чується свист? Завжди перевірте:
- Відповідність деталей автомобілю.
- Дотримання місця встановлення.
- Установки опорного підшипника, його справності та відсутності слідів зношування.
- Стан (знос) системи приводу зчеплення.
ЗНОС ТОРСІЙНОГО ДЕМПФЕРА
Причина
- Рух при включеній підвищеній передачі на низькій швидкості та при повному навантаженні.
- Вкрай нерівномірна робота двигуна.
- Знос шарнірів у трансмісії.
Наслідки
Навантаження деталей.
ЗАХИСНІ КРИШКИ ТОРСІЙНОГО ДЕМПФЕРУ ЗІРВАНІ
Причина
- Картер зчеплення та фланець колінчастого валу не пройшли центрування.
- Розгойдування внаслідок паралельного чи кутового усунення.
- Опорний підшипник відсутній, первинний вал не спрямовується.
- Надмірне кутове переміщення під час встановлення коробки.
Наслідки
Незакріплені деталі зачіпають сполучені компоненти.
Коментар
Зазвичай призводить до прихоплення дисків під час вимкнення зчеплення.
СЛІДИ ЗНОСУ У ВИГЛЯДІ КАНАВОК НА ВНУТРІШНЬОМУ КІЛЬЦІ ВИЖИМНОГО ПІДШИПНИКА
Причина
- Контакт з вичавним підшипником не відцентрований у зв'язку з паралельним усуненням.
- Зношування напрямної втулки.
- Недостатнє попереднє натяг вижимного підшипника.
Наслідки
- Відносне рух деталей викликає різні види шумів.
- Відносний рух викликає перевищення температури.
Коментар
Це веде до втрати мастила та передчасної відмови підшипника.
ПРОФІЛЬ СТУПИЦІ ВІДСУТНІЙ
Причина
- Картер зчеплення та фланець колінчастого валу не пройшли центрування.
- Розгойдування внаслідок паралельного чи кутового усунення.
- Опорний підшипник відсутній, первинний вал не спрямовується.
Наслідки
Втрата з'єднання між двигуном та коробкою передач.
Коментар
На ранніх стадіях викликає прихоплення дисків при вимиканні зчеплення та шуми.
РОЗРИВ ПРУЖИН ЗЧЕПЛЕННЯ НАВЕЧІ ВІДОМОГО ДИСКУ
Причина
- Картер зчеплення та фланець колінчастого валу не пройшли центрування.
- Розгойдування внаслідок паралельного чи кутового усунення.
- Опорний підшипник відсутній, первинний вал не спрямовується.
- Надмірне кутове переміщення під час встановлення коробки.
Наслідки
Втрата з'єднання між двигуном та коробкою передач.
Коментар
На ранніх стадіях викликає прихоплення дисків при вимиканні зчеплення та шуми.
- Правила дорожнього руху в Україні не містять інформації про зміну шин на зимові. Кожен автовласник має сам подбати про це.
- Зчеплення – це посередник між «серцем машини» та коробкою передач. Робота механізму досить проста. При натисканні педалі водій, таким чином, на вижимний підшипник опосередковано впливає. Внаслідок цього від маховика відходить диск. Вал КПП обертатися таким чином перестає. Потім відбувається перемикання передач.