Продавець Кросавто розвиває свій бізнес на Prom.ua 10 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
1498 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи зараз не робочий час. Вашу заявку буде оброблено найближчим часом.

Північне шосе 8, Запоріжжя, Україна
+380 (97) 060-21-70
+380 (99) 126-44-00
Інтернет - магазин "Кросавто"
Кошик

Розвал-сходження - що це таке?

Розвал-сходження - що це таке?

Розвал-сходження - що це таке?

Від простої операції, яка у досвідчених механіків займає близько півгодини, залежить не тільки ресурс підвіски та ходової, але також керованість машини та навіть безпека екіпажу автомобіля! Що таке розвал і сходження і як правильно стежити за цими параметрами?

 

 

 

Що таке розвал?

Під розвалом варто розуміти кут між вертикальною віссю колеса та площиною його обертання. Розвал прийнято називати:

  • Негативним, якщо верхня частина колеса спрямована усередину кузова машини.
  • Позитивний — при спрямованості верхньої частини шини від кузова автомобіля.

кут розвалу

Розвал коліс змінюється в залежності від нахилу машини, від рівня завантаження, при різних ходах підвіски.

Зміною та підстроюванням розвалу можна досягти максимального контакту шини з дорогою.

Вважають, що негативний кут розвалу сприятливо впливає на керованість автомобіля, що особливо позначається в поворотах. У той же час надмірно негативний розвал зменшує пляму контакту шини і дорожнього полотна.

Позитивний кут розвалу може використовуватися тільки на деяких гоночних автомобілях при врахуванні особливостей конкретної траси, або якщо машина з повним навантаженням буде мати нейтральний, або негативний розвал.

Що таке сходження?

 

Сходження - це кут між вектором руху коліс автомобіля і площиною їх обертання. Як правило, під сходженням розуміють сумарний кут обох коліс однієї осі, оскільки вони взаємопов'язані. Але є автомобілі, які дозволяють регулювати кут сходження кожного колеса окремо.

Як і розвал, сходження вимірюється у градусах, або міліметрах. Зазвичай сходження, точніше його великий кут, більшою мірою впливає на прискорений знос шин. Вважають, що кут сходження в п'ять і більше міліметрів може стерти новий комплект гуми за 1000 км і навіть менше.


Що таке кут кастору?

Цим терміном позначають кут, який відхиляється колесо по поздовжньої осі при повороті з допомогою кермового механізму. Кастор позитивно впливає на керованість автомобіля в поворотах, також сприяє тому, щоб при виході з повороту кермо поверталося в нульову точку і вісь, що керується, поверталася до прямолінійного руху. У різних автомобілів цей параметр може змінюватись від 0,5-1 градуса до 7 градусів. Як правило, автомобілі з підсилювачем керма мають більший кут кастору, ніж машини без нього.

Чому бувають різні кути нахилу коліс?

 

І сходження, і розвал, і кастор не можуть бути на всіх автомобілях однаковими. Ці параметри залежать від конструкції підвіски, габаритів, ваги транспортних засобів, їх цільового призначення. Тому й параметри відрізняються. Так, авто з навколонульовим значенням розвалу відрізнялося гарною курсовою стійкістю під час руху по прямій. Багато класичних автомобілів мали позитивний розвал, що компенсувалося при повному завантаженні авто, і тоді м'яка підвіска стискалася і «створювала» нульовий розвал. Негативний розвал суттєво зменшує знесення у поворотах, а також деформацію шин при маневрах, що позитивно позначається при швидкісному маневруванні.

Як здійснюється налаштування розвал-сходження?

 

Для перевірки кутів розвалу та сходження існує кілька видів стендового обладнання - оптичні, лазерні, раніше по-старому всі вимірювали лінійками, вимірюваючи відведення і різницю кутів.

Більшість автомобілів не дає змоги виставити відмінні від стандартних заводських параметрів. Наприклад, під час використання сучасного лазерного стенду на колеса машини встановлюється комплект датчиків. Вони повинні максимально точно збігатися із площиною колеса. Для досягнення такого ефекту вони зазвичай надягаються на колісні болти.

Спираючись на показання оптичних та лазерних датчиків, блок управління передає на підключений комп'ютер усі дані, і на моніторі відображається наявна картина з усіма відхиленнями від ідеальних параметрів. У програмі задані заводські параметри тисяч моделей та конфігурацій автомобілів. Ліцензійне програмне забезпечення вміє навіть підказувати майстру необхідні маніпуляції: що треба відкрутити, що послабити і підтягнути. Іноді досягнення оптимальних показників кутів не досягти без заміни деяких компонентів підвіски.

Сходження найчастіше змінюється вкручуванням/викручуванням гайки на рульовій тязі. За розвал зазвичай відповідають стійки підвіски, або ексцентрики, встановлені на осі передніх важелів.

Коли проводити регулювання?

 

  • Автомобільні інженери радять виконувати перевірку та регулювання кутів розвалу та сходження двічі на рік.
  • Коли саме? Оптимально виконувати ці процедури після сезонної заміни шин. За півроку назбирається велика кількість спійманих ям, ударів, які передаються на підвіску і потроху збивають задані заводом-виробником параметри, та й планомірне зношування підвіски ніхто не скасовував.
  • Також розвал-сходження в обов'язковому порядку важливо виконувати після ремонту та заміни окремих компонентів підвіски. Наприклад, знос кульових опор впливає на обидва параметри, від стану сайлент-блоків більше залежить сходження. Тому з метою економії коштів та особистого часу ми рекомендуємо приурочити діагностику ходової до зміни шин.

Як сход-розвал впливає ресурс шин?

Неправильно виставлені, або збиті кути розвалу та сходження негативно позначаються на ресурсі шин. При некоректних значеннях розвалу інтенсивніше стирається одна із сторін колеса. При позитивному розвалі швидше зношується зовнішня сторона протектора, а за негативного — внутрішня. При порушенні кутів сходження на протекторі з'являються «зачепи», або задирки, які з'являються в результаті дрібноамплітудного биття шин по дорожньому покриттю в поворотах.

Досвідчені шиномонтажники підтвердять, що понад 20% автомобілів мають нерівномірно зношені шини. Це, частково, свідчить про те, що водії забувають стежити за станом машини, але й натякає на високу надійність підвісок сучасних авто. Якби виникала необхідність змінювати компоненти ходової, то й до розвалу вдавалися автомобілісти частіше.

Важливо розуміти, що сильно збите розвал-сходження може буквально за одну заміську поїздку на кілька сотень кілометрів стерти майже повністю пару або комплект гуми. Для цього достатньо потрапити колесом у велику яму або довгий час (кілька років) ігнорувати регулювання цих значень.


Підсумки

 

Замість підсумку ми хочемо запропонувати кілька важливих порад, які допоможуть зберегти керованість та комфорт вашого автомобіля на довгі роки, а також дозволять заощадити вам як автомобілісту кошти.

  1. Виконуйте перевірку та регулювання кутів розвалу та сходження не рідше двох разів на рік.
  2. Перевірку бажано проводити відразу після зміни літньої та зимової гуми.
  3. Ми не рекомендуємо відхилятися від рекомендованих заводом-автовиробником характеристик сходу та розвалу.
  4. Збиті схід і розвал більше ніж на 5 мм можуть скоротити ресурс шин до 800-1000 км.
  5. При виборі місця для розвал-сходження вибирайте станції з лазерними стендами – вони мають найвищу точність на ринку, і ця процедура займе найменше часу.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner