Причини компресії двигуна. Як виконати перевірку компресії двигуна

Компресія двигуна, а якщо говорити правильно, то компресія його циліндрів, є показником, що свідчить про життєздатність мотора. Визначення компресії двигуна дозволяє визначити тиск повітря в його камері згоряння, що досягається при досягненні поршнем верхньої точки в такті стиску.
Компресія двигуна є тим показником, який визначає стан «здоров'я» двигуна. Від рівня компресії залежать такі показники в роботі мотора, як витрата моторного масла, горіння палива, завод двигуна (при низькому рівні компресії двигун не заведеться). З-за низької компресії або повної її відсутності в одному з циліндрів двигун може троїти, знижуватися показник потужності двигуна.
Можливі причини відсутності компресії
Причин зникнення компресії можуть бути різними. Розглянемо основні.
- Перегрів двигуна. Саме перегрів є найбільш поширеною причиною низького рівня компресії. При перегріві в циліндрах можуть утворюватися задираки на циліндрах і поршнях, вони починають плавитися, поступово прогорати. Були випадки, коли прогорів поршень ставав причиною появи дірки на поверхні поршня.
- Несправності в роботі системи газорозподілу також є причиною зниження рівня компресії.
- Порив ременя ГРМ або ланцюги стають причиною зниження компресії. Якщо клапан зігнеться, пощастило, можна буде доїхати до майстерні. В гіршому випадку робота двигуна стає нестабільною, з'являється шум, мотор відмовляється скидати оберти.
- Регулювання клапанів. Якщо немає зазору, клапан не буде закриватися, він не тримає, з-за чого прогорає, і призводить до зниження або повної відсутності компресії. Якщо зазор занадто великий, клапан не буде достатньо відкриватися, що стане причиною неправильної регулювання, передчасного зносу деталей, в циліндри не надходить достатня кількість повітря. Ознаками невірної регулювання клапанів є поява їх стуку.
- Підгоріла прокладка ГБЦ, цілком очевидна причина, яку неважко виявити при працюючому двигуні. При прогоріла прокладці гази проникають в систему охолодження, можуть проникати в масляну магістраль.
- Знос поршневих кілець, їх повна або часткова вироблення, появи на стінках циліндрів еліпса. Така поломка, як правило, супроводжується високим рівнем витрат палива і моторного масла.
- Поява тріщин на голівці блоку циліндрів.
- Забившийся повітряний фільтр, що ускладнює доступ повітря до циліндрів, знижуючи компресію.
Перевірка компресії в циліндрах
Для проведення перевірки компресії циліндрів двигуна потрібно використання спеціального приладу, званого компрессометром. По своїй суті це пристрій є манометром з подовжувачами, які дозволяють добиратися до складних місць, і перехідниками для різних розміром свічок.
Це пристрій може використовуватися для визначення компресії двигуна в бензинових і дизельних мотора, адже компресія циліндрів в дизельному двигуні трохи вище в порівнянні з бензиновим двигуном.
Перш ніж приступити до дослідження, варто переконатися, що акумулятор заряджений і стартер знаходиться в робочому стані. Викручуємо свічки, щоб юрба забруднення не потрапили в камеру згоряння, попередньо варто очистити свічки, обдув їх компресором.
Далі необхідно підібрати потрібного розміру перехідник, за допомогою якого під'єднуємо компрессометр, акуратно вкручуючи перехідник в отвір для свічки.
Наступним кроком стане перевірка кожного з циліндрів. З показань пристрою можна визначити чи є відмінності в показаннях кожного циліндра. Порівняння отриманих даних з показниками, встановлених виробником, дозволить зробити висновки щодо стану ГРМ і поршневої групи автомобіля
- Правила дорожнього руху в Україні не містять інформації про зміну шин на зимові. Кожен автовласник має сам подбати про це.
- Зчеплення – це посередник між «серцем машини» та коробкою передач. Робота механізму досить проста. При натисканні педалі водій, таким чином, на вижимний підшипник опосередковано впливає. Внаслідок цього від маховика відходить диск. Вал КПП обертатися таким чином перестає. Потім відбувається перемикання передач.