Автомобільний шатун
В процесі роботи двигуна автомобільний шатун піддається значним перевантаженням (розтягування, стискання). У зв'язку з такими змінними навантаженнями шатун повинен бути володіти такими якостями, як легкість, міцність і жорсткість. Для виготовлення шатуна сьогодні використовується високоякісна сталь, для спортивних автомобілів нерідко шатуни виготовляються з титанового сплаву. Виробники використовують два методи виготовлення шатуна:
· гаряча штамповка;
· лиття.
Залежно від типу двигуна, його компоновочной схеми, конструкція шатуна може відрізнятися. Показник його довжини є визначальним для показника висоти двигуна. Конструкцію шатуна умовно можна розділити на три частини:
· стержень;
· кривошапную головку;
· голівку поршневу.
Стрижень шатуна
Ця деталь шатуна, як правило, має двотаврове розтин. Однак можна зустріти деталі з хрестоподібним, круглим або прямокутним перетином. Також стрижень шатуна може виготовлятися з Н-подібним типом перерізу. Для забезпечення подачі масла до підшипника на стержні шатуна спеціально виготовляється канал.
Поршнева голівка
Ця деталь є цілісною вушком для установки з натягом втулки. Для виготовлення втулки використовується бронза або сплав свинцю з оловом (біметалічний сплав). Розмір поршневого пальця визначає розмір пристрою поршневої головки, а також спосіб її кріплення. Щоб знизити масу шатуна і зробити навантаження на поршневий палець мінімальної, деякі моделі двигунів передбачають використання шатунів з трапецієподібної формою головки.
Головка кривошапная
Ця деталь шатуна забезпечує його з'єднання з колінчастим валом. Велика частина двигунів передбачає установку рознімної кривошапной головки, такий метод зумовлений технологічними особливостями складання ДВС. Її нижня частина за допомогою кріплень з'єднується з шатуном. Роз'єм може бути різного типу:
косим (під кутом щодо осі стрижня),
прямим (перпендикулярно осі).
Як правило, косою тип роз'єму використовується у V-подібних двигунах, що робить блок двигуна менш об'ємним.
- Правила дорожнього руху в Україні не містять інформації про зміну шин на зимові. Кожен автовласник має сам подбати про це.
- Зчеплення – це посередник між «серцем машини» та коробкою передач. Робота механізму досить проста. При натисканні педалі водій, таким чином, на вижимний підшипник опосередковано впливає. Внаслідок цього від маховика відходить диск. Вал КПП обертатися таким чином перестає. Потім відбувається перемикання передач.